torstai 22. tammikuuta 2015

Koulutöitä ja tammikuun väsymystä

Koulussa neulonnan ja virkkaamisen peruskurssilla yksi tehtävä on tehdä villapaita. Tekotapa melko lailla vapaa, minä valitsin koneneulonnan - ihan sen takia, että syksy oli hyvin väsyttävä, ja ajattelin että minun on helpompaa tehdä työ koneella. Silloin minun täytyy rakennella aikataulu, milloin jään koululle suihkimaan neulekoneella, eikä työ jää kotiin pyörimään.

 
Teen neulepaidan itselleni ja yksityiskohtina on palmikoita. Lankana käytän Novitan isoveikkaa. Juuri tällä viikolla kävin maanantaina koulusta tullessani hakemassa Valintatalosta pakettini, joka kainalossa jatkoin matkaani onnellisena kotiin. Lankaahan tuli ostettua kilon verran, mikä on luultavasti vähän ylilyöty arviointi, mutta toisaalta eihän se haittaa vaikka lankaa jäisi yli! Sitä kun ei koskaan voi olla liikaa. Ehkä innostun tekemään jonkun huivinkin, neulekoneella neulominen kun tosiaan käy aika nopeaan, ja käsin olen niin surkea neulomaan huiveja, joissa sama kuvio toistuu uudestaan ja uudestaan. Tai vaikka olisi sileätä neuletta, jota useimmat tikittävät monta metriä tulemaan televisiota katsoessa. Mutta minun kohdallani edes edistymisestä kertovat raidat eivät auta...

Tällä viikolla väsymys on ollut usein vieraanani. Viikonloppuna pääsee kuitenkin rentoutumaan perheen ja lumilautailun parissa, ehkäpä ensi viikko on parempi. Näinä päivinä voimien palauttajana on saanut toimia kuuma tee ja lapsuuden lempimuki.

 
-Minsku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti